maandag 12 september 2016

Ingezonden: Uitleggen aan mijn kind

Vandaag zet ik even een ingezonden stukje inplaatsvan een verhaal van mijzelf. Ik vond het wel interessant, en ik hoop dat jullie het netzograag lezen als een stukje van mijzelf. Het is geschreven door een vrouw die al sinds haar vijfentwintigste hoert, en wat jaren later een kindje kreeg. Ze werkt in een bordeel over de grens, om haar gezin te beschermen tegen de overheid. In dit stukje vertelt ze ons hoe ze het aan haar kind uitlegt.

Ik heb me zorgen gemaakt over wat ik mijn dochter ging vertellen sinds ik wist dat ze ging komen. Dit was een belasting voor mij. Ik heb er veel over gedacht toen ik haar op zag groeien. Ik laat haar niks merken van mijn werk natuurlijk. Ik heb alleen ook geen zin om te liegen tegen mijn bloed eigen dochter. Mijn man heeft een arbeids ongeschiktheids uitkering, en ik ben de enige werkende in huis. Samen met zijn uitkering moet ik voor het geld zorgen. Door te blijven werken in het bordeel, hebben we het goed in huis. Ik schaam me hier niet voor, maar wat vertel je zo'n hummeltje nou. Ik had het net zo lief niet verteld, maar ik wil niet dat ze het ontdekt als ze groot gegroeid is. Dan heb ik het nooit verteld, en ik kan toch al geen geheim bewaren. Dit zou ik veel erger vinden.

Ik heb gewacht tot ze oud genoeg was om te vragen. Dit gebeurde pas toen ze op school was, toen andere kindjes vertelden over wat hun papa en mama deden. Zij wou weten wat ik voor werk deed, ze weet papa zit thuis aan de TV. Ik wil niet dat ze aan de juf of andere kindjes vertelt wat ik doe, wat kan er dan wel niet gebeuren.

Ik ga tegen mijn dochter niet liegen. Ik heb haar gezegd, mama verdient haar geld eerlijk, door met mensen te vrijen. En ik heb tegen haar ook gezegd dat het een soort van zorgen voor mensen is, en dat is het ook! En ik heb haar gezegd dat mensen lachen met mama's werk, dus dat mama daarom liever alleen vertelt dat ze voor mensen zorgt. Mijn dochter begreep dat wel. Zij heeft op school alleen verteld over dat ik verzorgende ben, maar niet hoe. Dat vind ik heel verstandig van haar. Ik vertel haar nog wel dat het niet alleen gaat om uitlachen. Dat moet maar komen in de bovenbouw. Ik vind het niet verstandig om haar nu al bang te maken daarmee.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

dat is wel een bijzonder stuk maar het is inderdaad ook erg riskant. Die dochter hoeft maar 1 keer haar mond voorbij te kletsen. Niet iedereen heeft begrip voor prostitutie. Ik weet nog hoe ik een keer tegen wat mensen opschepte dat ik naar de hoeren geweest was. Dit heeft me jaren achtervolgd.

Anoniem zei

Het is inderdaad een mooi stuk. Het is jammer dat er zo geheimzinnig over gedaan moet worden. Als je van beroep advocaat bent is het geen probleem, hoewel je werk dan bestaat uit liegen en bedriegen om ervoor te zorgen dat misdadigers hun rechtvaardige straf ontlopen. Als je verpleegkundige bent komt het ook voor dat je voor een laag salaris tot aan je ellebogen in andermans vuil zit terwijl je geen patiënten kunt weigeren. Het wordt gezien als een zeer eerzaam beroep. Werken bij de belastingdienst om burgers hun eerlijk verdiende centen af te pakken is ook niet zo'n probleem.

Maar prostitutie? Schande!!! Maar waarom heeft nog nooit iemand me uit kunnen leggen...

Daardoor blijft het ook zo'n schimmig wereldje. Als je gratis sex hebt is er niets aan de hand, als je er geld voor krijgt wordt je uitgebuit en als je er voor betaalt ben je een arm, hulpeloos prinsesje aan het misbruiken hetgeen je opmerkelijk genoeg weer niet doet als je niet betaalt.

Anoniem zei

vind je van dit verhaal?

http://www.ad.nl/delft/de-meisjes-zonder-plezier~a5029fb3/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=socialsharing_web

Anoniem zei

Ik vind het best als je vrijwillig betaalde seks gaat hebben, maar met een kind erbij kan dat gewoon niet. Sorry, maar dan moet jeugdzorg ingrijpen. Dat je met jezelf gokt, okey, maar je kan dat een kind niet aandoen.

Jan zei

Leugens vertellen!!! Vertel meer en meer leugens !!!! Mama helpt mensen, mama zorgen voor mensen, mama werkt in een supermarkt !!!! De wereld is niet klaar voor de waarheid. De enige persoon die eventueel in dit situtaion wordt geholpen door waarheid is mama. Sommige vrouwen zetten een uitzonderlijk hoge waarde op de waarheid, tot het punt dat 'waarheid' is belangrijker dan de schade die het doet.

Anoniem zei

Nee vorige commentator, het gaat er juist om, je kind in staat te stellen, later als het verdiept ter sprake mocht komen op de school. Dat je kind weerbaar is én zelf in staat is (mischien met een beetje hulp van externen) het eerdere verhaal - zonder de waarheid uitzonderlijk geweld - aan te doen verder te verdiepen. Én zo elke fase in zijn leven die volgende verdieping te zoeken.

Dan blijft/wordt je kind sterk weerbaar én steeds zelfredzamer én wordt Heeft het stigma zo min mogelijk invloed op zijn zelfbeeld én dat dat hij van zijn moeder heeft/krijgt.

Ik denk dat Z dat bedoeld, denk je niet?

Het is voor een kind een enorme lastig dilemma, stel dat de vader van een ander kind of een haatdragende andere moeder op school uit de school klapt ......... dan is sprong van mijn moeder werkte in de supermarkt als kassiëre naar de kreet " je moeder is een hoer " een lastig te over ruggen ruwe kolkende rivier van emoties.

Je haalt die kassiëre onzin met die rij wachtende voor de kassa zeker van die belachelijke Saskia Tannemaat artikelen die hoeren in de doebletstraat uitgemergeld vindt omdat ze zelf van binnen een Vette Trol is met een negatief zelfbeeld over seks dat ze dan ook nog financieel probeert uit te melken door dat op hoeren te contra-projecteren.

Anoniem zei

wat een teringzooi zeg,

http://www.joop.nl/opinies/red-het-medisch-beroepsgeheim

Boycke Johanns zei

Respect