donderdag 18 juli 2013

Mail aan Segers

Met alle drukte kijk ik tegenwoordig nog minder in mijn commentaren dan dat ik al deed. Vooral nu ik ook een e-mail-adres op mijn blogje heb staan, want daar krijg ik ook heel veel mail op die moet worden beantwoord. Daar loop ik nu anderhalve week mee achter, maar het wordt al minder. De moord op Petite Jasmine was ook onverwacht, en de rest van mijn vrije tijd moet ik ook nog nieuwe stukjes schrijven. En ik heb ook nog mijn werk te doen jongens!

Ik ben dus een beetje laat met antwoorden op een paar commentaren op een eerder stukje die zijn neergezet door Gert-Jan Segers. Of tenminste iemand die zegt dat hij dat is. Het waren korte commentaartjes, waarin hij me uitdaagt om een live gesprek met hem te voeren. Wereldvreemd is die man. Maar ja, als hij de moeite neemt om te reageren krijgt hij ook wel een mailtje van me hoor.


Beste meneer Segers,

Bij dezen mail ik u zoals u in de commentaren op mijn blog voorstelde. U zegt daar dat u mijn oorspronkelijke mails niet hebt gekregen, maar daar geloof ik weinig van. Na jaren proberen politici te bereiken en maar af en toe een antwoordje, heb ik vaak genoeg getest of mijn mail wel aankomt.

Ik heb gezien hoe u debatteert, en dat is op TV, waar het er netjes moet uitzien en eerlijk moet lijken. Daar bent u al onbeschoft en niet constructief. Ik maak me helemaal geen illusies hoe het eraantoe zal gaan als we afspreken voor een gesprek.

Zoals mijn trouwe reageerders me al aanraadden, ga ik mijn anonimiteit niet aantasten door in de openbaarheid te komen. Ik ga niet afspreken, niet bellen, niet cammen, niet skypen, ik hou me op mijn eigen plekje aan mijn beveiligde internetverbinding. Verder ga ik niet.

Al zou ik overwegen om u in vertrouwen te nemen, wat ik niet van plan ben, dan zou ik al terugschrikken van de onwetendheid over de waarde van anonimiteit voor hoeren die u laat zien in uw reacties. Iemand die er zo weinig van begrijpt, dat hij dàt al niet ziet, kan ik niet met mijn veiligheid vertrouwen.

Ik ben schuw om me te laten zien, en om mijn anonimiteit op te geven. Maar ik ben niet schuw over mijn mening, mijn echte drijfveren, en over hoe ik ook zie dat wat ik vind en doe, niet voor iedereen opgaat. En dat schrijf ik openbaar, op Internet, waar iedereen het kan lezen, en iedereen zelfs anoniem mag reageren. U ook.

Op dit blog heb ik u een leugenaar genoemd, en een hypocriet. Voor u is er dus ook geen reden een blad voor uw mond te nemen. Ik ben heel benieuwd of u kunt komen met antwoorden op de dingen die ik over u vertel. Ik denk dat er niets is. Ik denk dat u zelf ook weet dat er niets is.

Een reactie op u door lezer Emma-Lotte schrijft het veel mooier dan dat ik het kan. U bent niet iemand die ik kan vertrouwen, en er is geen verbetering te verwachten als ik inga op uw voorstellen. Als u wil, kan u netzoals iedereen openbaar op mijn blog reageren.

Natuurlijk komt deze e-mail ook op mijn blog te staan.

Groeten,

Zondares

2 opmerkingen:

Unknown zei

"En ik heb ook nog mijn werk te doen jongens!": Ga jezelf niet terroriseren met wat je denkt te moeten doen, ontspan en wees jezelf.
Co.

eduryer zei

houd er rekening mee dat iemand die jou benadert als Segers, in werkelijkheid een ander zou kunnen zijn.

Dat lijkt mij een belangrijke reden om niet jouw privacy op te geven.

Het wordt anders als je hem via een onverdachte manier (bijv. via een web-site van zijn partij) benaderen kunt.