woensdag 30 maart 2011

EO Jong

Er is weer een programma over prostitutie geweest op de TV, en een lezer was zo vriendelijk om me erop te wijzen. Dat vind ik fijn, want ik krijg niet alles mee. Ik ben 's avonds nietzovaak achter de TV te vinden, want ik heb vaak avondklanten. Het programma heet Jong, van de EO.

Het programma begon eigenlijk een stuk beter dan ik had verwacht, vooral van de EO. Die zijn vaak toch bezig om met het vingertje te zwaaien. Ze lieten de jonge mensen aan het woord, en ze deden niet erg overdreven om ze heen. Dat was beter dan bij BNN, als die wat over de prostitutie laten zien.

Vanaf 13:30 is het helaas anders, dan word er wel een duidelijke boodschap door de presentator toegevoegd. Er word altijd geknipt in die programma's, en als je geen mediatraining hebt, dan kunnen ze wel elke boodschap uit je woorden laten komen die ze willen, door gewoon een beetje te knoeien.

De jongen die ze hadden opgezocht was iemand met geestelijke problemen. Ze gingen er niet op in hoe dat zo kwam, maar ze gebruikten hem gewoon om een anti-prostitutie-boodschap af te geven. Dat vond ik een beetje misbruik maken van iemand die zwak staat.

Het meisje Amber vond ik heel mondig voor een achttienjarige. Ik vond het leuk zoals ze praatte, volgens mij heeft ze ook goed voet bij stuk gehouden, want ze krijgen geen "goeie" zinnen van haar die ze goed kunnen gebruiken. Ik vind het leuk hoe ze dat heeft gedaan, ik wil haar best een compliment geven daarvoor. Ze is nog niet zo ervaren, daar gaan jaren overheen, maar volgens mij heeft ze best wel kansen in de business. Maar op die leeftijd is het ook belangrijk dat je school niet vergeet. Jammer dat ze daar niet opingaan.

Wat jammer dat ze weer geen echt beeld willen geven van hoe het nou is, maar wel goed gedaan door Amber, die laat zien hoe het ook kan, ondanks dat ze hun best doen om het er slecht en eng uit te laten zien.

8 opmerkingen:

Anoniem zei

Zekers te weten ik zat het zelf ook te kijken en zei al gelijk dit is zo subjectief op veel vlakken. alleen al hoe de presentator ze toon neerzet.

Heb je er trouwens wel is over nagedacht om samen te werken met een gigolo omstebeurt of tegelijkertijd schrijven op die manier haal je de misverstanden uit beide sectors.

Anoniem zei

Heb het bekeken en vond het wel meevallen voor de EO. De presentator was vriendelijk en zeker niet dwingend om die bekende EO mening op te leggen. Ik vind hem gewoon informatief goed bezig.

Jan zei

"ze gebruikten hem gewoon om een anti-prostitutie-boodschap af te geven. Dat vond ik een beetje misbruik maken van iemand die zwak staat."
Ongelooflijk hoe jij hier op reageert. Alsof het hebben van sex met iemand van 16 (die volgens jou ook nog zwak staat) door oudere mannen tegen betaling geen misbruik zou zijn!

berber zei

@Jan
Misschien is dat juist het probleem: ze laten het zien met als ondertoon: erg he, prostitutie. En dat zou moeten zijn: erg he, misbruik maken van zo iemand.

Zondares zei

Die jongen is uit zichzelf met mannen gaan afspreken, omdat hij zwak stond. Die mannen hebben daar gebruik van gemaakt, en als ze het wisten is dat misbruik maken. De EO weet het in ieder geval, en die maken er misbruik van. Die jongen voelt zich verloren en zoekt aandacht, en de EO gebruikt hem om de prostitutie aan de schandpaal te zetten.

Anoniem zei

Ben ik niet met je eens. Ze laten gewoon zien dat het voor sommige mensen geestelijk gezien niet werkt. Voor Amber wel en voor die jongen niet.

Zondares zei

Ze hadden die jongen tegen zichzelf moeten beschermen, anders zijn ze precies hetzelfde aan het doen als die mannen die ze veroordelen.

Unknown zei

Het aanwakkeren van de prostitutiehaat is tegen het religieprincipe, maar ze doen allemaal het tegenovergestelde.
Co.